урок по темі: "Розв'язування задач і вправ на додавання та віднімання десяткових дробів"


Заклад : " Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 10
Вінницької міської ради"






Відкритий урок з математики у 5-му класі на тему:







" Розв'язування задач і вправ на додавання та віднімання десяткових дробів.










Вчитель математики :    Франчук Г.І.



Франчук Галина Іванівна -  завідуюча методичним об'єднанням  математики, фізики , інформатики, астрономії , вчитель математики ЗНЗ № 10.
Педагогічний стаж - 34 років. категорія вища, звання «вчитель-методист»





Мета уроку:Узагальнити та систематизувати  знання учнів з теми:
" Десяткові дроби. Додавання та віднімання десяткових дробів."Удосконалювати вміння застосовувати правила додавання та віднімання десяткових дробів. Розвивати в учнів бережне ставлення до природи та навколишнього середовища. Виховувати повагу до оточуючих,акуратність письма.

Тип уроку : узагальнення та систематизація знань. Урок -подорож.

Обладнання та наочність: проектор,картки,презентація.

                                              Хід уроку
1.     Організаційний момент.
2.     Перевірка домашнього завдання.
3.     Узагальнення та систематизація  знань.
Вчитель пропонує дітям прослухати вислів про людину :
 "Людина подібна до дробу, чисельником якого є те, що людина являє собою, а знаменник – те, що вона думає про себе ".
Л.М. Толстой

Фронтальне опитування.

1)Назвіть по порядку чотири розряди,які стоять у десятковому дробі праворуч від коми Прочитайте десяткові дроби : 7,3;0,04;5,13; 5,013;
1)    Чи зміниться десятковий дріб,якщо до нього праворуч дописати один або кілька нулів? Відкинути нулі вкінці дробової частини ?
2)    Як порівняти два десяткових дроби,у яких:різні цілі частини,однакові цілі частини?
3)    Сформулюйте правило округлення десяткових дробів.
Округліть дроби ,відкинувши виділені цифри:
13,027;   0,978;    237,56;     64,1587,до якого розряду округлили?
4)    У якому випадку правильно записане додавання , віднімання  десяткових дробів  у " стовпчик":
а)  3,57                       б)    132,08
   +                                  –
        4,8                                58,5
      –——                           ———



Розпочинаємо подорож.

        І.Перша зупинка. Вода. Які види  води існують у природі?
  ( прісна,морська,океан,брудноти). На  екран проектуються слайди ,на яких зображені  різні пейзажі з водою.


Діти коментують ,що вони побачили на кожному слайді окремо.

Дітям пропонується  виконати письмово два приклади ,далі оголошується час розкладу різних видів сміття.
        Робота в зошитах  на два варіанти :
Завдання №1.
Варіант №1                                                                    Варіант №2
Знайдіть значення виразу та округлість його до десятих :
37,895 +471,3–5,05   =504,145                       0,98 + 0,0721 – 0,345=0,7071

Час розкладу сміття:

  Папір – 2-5 місяців.
  Апельсинова шкірка – 6 місяців.
  Коробка з-під молока чи соку – 5 років.
  Пінопласт – 80 років.
  Пластикова пляшка – НІКОЛИ! Тому  з пластикової посуди потрібно відкручувати кришечки при викиданні у сміття,щоб їх можна було компактно пакувати.
Завдання №2 Скласти  слово,розмістивши букви в порядку зростання  відповідей до завдань:
1)    3,15 + 0,357=3,507    ( О)
2)    0,123 + 2,78=2,903   ( В)
3)    11,78 – 2,65= 9,13     ( А)
4)    9,156 – 2,137 =7,019   ( Д)  Відповідь : Вода.
Слова вчителя: Вода відіграє дуже важливу роль у житті всіх живих істот у тому числі і людини.  Людський організм складається з 80% води.

ІІ. Друга зупинка. Тваринний світ.

Демонструється слайд зі слоном та їжачками.  Слайди коментуються                                 




Дітям зачитується скарга від дикої тваринки,яку вони повинні відгадати.

На земній кулі немає, мабуть, такої істоти, про яку б розповідали стільки легенд і небилиць, як про нас. Не подобається, що темноту ми любимо, що на звичайних птахів та звірів не схожі. Але ж ми друзі людини , а не вороги.  ( Кажани).



                   



 У світі налічується біля 1000 видів цих літаючих мишей,які живуть колоніями. Деякі кажани харчуються квітками,інші п'ють нектар і  злизують  квітковий пилок. Цим самим вони опилюють багато нічних квітів. Кажани в надвечір'я харчуються комахами,цим самим вони регулюють популяцію комах. За один прийом їжі кажан здатний з'їсти 1/3 своєї маси.

Завдання №3.Розв'яжіть рівняння: біля дошки працюють два учні.
Варіант №1                                                         Варіант №2

( 8,73 + х) –2,73 = 11,98;                               ( 10,63 + х) – 3,63 = 12,89


Фізкультхвилинка.

( Стоячи біля парти). Зведення   і розведення ліктів 8-12 разів.
Руки вже за головою,
Тож дивись перед собою.
Випрямляємо хребет,
Лікті зводимо вперед,
Мов метелики літаємо,
Крильця зводимо, розправляємо.
ІІІ. Третя зупинка Рослинний світ. Демонструється слайд ( ліс).
                                      


Учням пропонується виконати завдання і вгадати зашифроване слово
 ( Плаун)
Завдання №4.Розмістити отримані відповіді в порядку спадання :біля дошки працює 5 учнів :
  15,13         27,013          10,9             14,29            3,84
+                +                   –                 –                   +
     4,6            0,9                0,308           5,63            7,59
———        ———          ———       ———        ———
   19,73        27,913          10,592           8,66           11,43
Л                 П                  У                 Н               А

Слова вчителя:
Плаун колючий. Це дуже вразливі рослини,які потребують допомоги. Найслабші місця плаунів-це заростки,які дуже повільно розростаються
 ( до 15 років). Плауни утворюють кола до 40 метрів у діаметрі.
Плауни ,на відміну від інших рослин,дуже полюбляють пожежі,адже після них вони дуже добре розростаються.
 Давайте будемо ставитись до плаунів з повагою,адже вони старші від нас на 400 мільйонів років.

ІV. Зупинка. Атмосфера. Це повітряна оболонка землі,яка захищає живі організми від впливу космічних випромінювань,регулює температуру.
Маса атмосфери дуже велика. Приблизно 1/1000000 маси Землі. Під впливом діяльності людини  не залишилося на Землі місця, де повітря зберігає свою первісну чистоту та якість ,а в деяких промислових центрах стан атмосфери загрозливий для життя людини. В деяких містах США на одну людину щорічно випадає близько тони небезпечних для здоров'я речовин.

Демонструються  слайди на яких зображена атмосфера чистого та забрудненого повітря. Слайди коментуються.

Територія навколо  Чорнобильської АЕС після аварії.
Слова вчителя:
На планеті існує 450 суперміст ,які щорічно викидають в атмосферу
 3 млрд. тон забруднень. Це на 500млн. тон менше ,ніж 578 найбільших діючих вулканів  планети.
Завдання №5.Одна заводська труба  в день викидає в повітря 15,6 м3 шкідливих речовин, що на 12,35 м3 менше ніж друга. Скільки м3 шкідливих речовин  за день викидають дві труби разом?
V. Підведення підсумків уроку. Вчитель оголошує учням  оцінки  та пропонує їм зробити правильні висновки про екологічну ситуацію на планеті  та як її покращити.
VI. Домашнє завдання: п.30,повторити,письмово № 871,№ 852( підручник )
VIІ. Виконання самостійної роботи по картках .
Варіант №1                                                         Варіант №2.
1). Розв'яжіть рівняння:
( х –2,75) + 8,6 = 10,85;                                 ( х - 3,45 ) + 7,21 = 12,85.
2). Задача.                                                    
За перший день подорожі туристи              Діти подорожували річкою на
 пройшли 7,2 км,що на 1,74 км менше,       катері . Власна швидкість катера
ніж за другий день . Після цього їм              34,5 км/год. Знайдіть швидкість  залишилося пройти ще 10,45 км.                 катера за та проти течії річки,
Скільки кілометрів становив                        якщо швидкість течії 1,8 км/год.

 туристський маршрут?                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Комментариев нет:

Отправить комментарий